Складіть схему досліду, в якому можна було б вивчати здатність голуба розрізняти геометричні фігури та лічити
Здатність до розрізнення в фізіології поведінки визначають як диференціювання. В голубів диференціювання найкраще досліджувати із застосуванням так званих оперантних методик з позитивним харчовим підкріпленням. Суть цього методу полягає в тому, що у голодних голубів спочатку утворюють (виробляють) реакцію клювання важеля (в фізіології поведінки його визначають як ключ) при підкріпленні такого клювання їжею.
Після утворення цієї навички перед ключем ставлять спеціальний екран, на якому можуть висвітлюватися різні фігури та різна їх кількість. Пред’явлення певних фігур, яке супроводжується клюванням ключа, підкріплюють їжею, а пред’явлення інших, якщо воно навіть супроводжується клюванням – ні. З часом, якщо голуб здатний диференціювати ці фігури, в нього зберігається реакція клювання лише на пред’явлення позитивних подразників і зникає на негативні. Саме це дає можливість оцінювати здатність птахів до розрізнення та лічби.